Mieltt maszkot viselt volna, Paul a lehet legdurvbb Death bandkban alzott. A SlipKnoTban azonban krl lett vve kt perkssal, egy dobossal, kt DJ-vel, valamint kt gitrossal, ez pedig jelentsen megvltoztatta a stlust. Errl beszlgetett el vele a
www.bassplayer.com egyik szerkesztje:
bassplayer.com: A SK 9 tagbl ll, rengeteg kemny riffel doblznak s rlt dobtmik vannak. Hogyan hatrolja ez be a te szerepedet?
Paul Grey: Ez egy olyan terlet amin mindig dolgoztunk, amennyit csak lehetett. Basszusgitrosknt elg knny rfekdni a ritmusra s a dallamra, elengedni magad s az sszes tbbi hangszert elnyomni. A Subliminal Verses-en megprbltunk kicsit arra hangslyt helyezni hogy mindenkit jl lehessen hallani. Klnbz hangzsokat, hangazatokat prbltunk ki, Rick Rubin azonban azt mondta: 'Nincs szksg r hogy ennyire tlbonyoltstok a dolgokat. Kt hang ugyangy kifejez lehet mint 12.'
n megprblok mindig olyan basszusalapot rni amit a dal megkvn. Nincs r szksg hogy feltn, kiugr legyen. Nem azrt megyek fel a sznpadra hogy lealzzak mindenkit. Megtehetnm ha akarnm, de a mi zenekarunknak nem erre van szksge. Korbban death metal zenekarokban zenltem, ahol kb. 23 riff volt egy dalban, s arra mentnk hogy minl bonyolultabb, eljtszhatatlanabb legyen msok szmra a zene. Tappingeltem mint az llat, slappingeltem, tekertem, s mindenki csak lesett, senki nem tudta elismtelni. A daloknak azonban nem volt gy dallama, szval az egsz rtelmetlen volt.
A SlipKnoT-nl gy jtszok ahogyan a dalokhoz s a kilenc taghoz illik, anlkl hogy ms hangszereket elnyomnk vele. Ez amolyan aranykzpt kategria...
bassplayer.com: Az hogy maszkot viselsz befolysolja a jtkodat, fiziklisan vagy zeneileg?
Paul Grey: Egy kicsit taln gyengbb a jtkom mint nlkle. Valsznleg nem lennk kpes azokat az rlt techniks dolgokat megcsinlni mint a rgebbi bandimban, mert akkor mr oda kellene nznem hogy mit csinlok pontosan. Ezzel az izvel a brmon nem nagyon ltok semmit, szval knytelen vagyok a megszoksra, rutinra s a tapintsomra hagyatkozni, de ez mr elgg fejlett nlam. Ha 110 szzalkot adok bele a zenlsbe amikor maszkot viselek akkor gyakran gy rzem mintha csltsom lenne s kiss eltjoldok. Volt mr prszor olyan hogy majdnem flrenyltam. Ettl eltekintve annyira azrt nem rossz.
bassplayer.com: Mi az ami leginkbb vonzott a basszusgitrozsban?
Paul Grey: Akkor kezdtem el gitrozni amikor 12-13 ves voltam. Amikor Californibl Iowba kltznk, senkit nem ismertem. Egyszer bementem egy lemezboltba s vletlenl meghallottam egy fazont aki basszusgitrost keresett s Sepultura, Metallica s Slayer dalokat emlegetett. Nagyjbl az sszes ilyen alapvetst ismertem szlgitron. Mg letemben nem vettem a kezembe akkor basszust, de azrt odamentem hozz s azt mondtam neki:'n basszusgitros vagyok'. Az egyetlen ok amirt ezt tettem az volt, hogy tallkozhassak egy pr emberrel. Elmentem teht prbra s egyszeren csak a gitrtmkat nyomattam a basszustmk helyett.
Ez volt a plyafutsom kezdete, de ksbb elkezdtem odafigyelni a dalokban a basszusra s rbredtem milyen frank s egyedi hangszer a basszugitr. Leltem, lehztam az nek s a gitrsvokat, s csak a basszusra s a dobra figyeltem. A fbb hatsaim a Red Hot Chili Peppers, Les Claypool, Metallica voltak - leginkbb Cliff Burton. Ezek utn elkezdtem basszusgitrra kihegyezett cuccokat vsrolni/hallgatni, mint pl. Stu Hamm, Jaco Pastorius s Victor Wooten. Victor Wootent ltni egyszeren flelmetes volt.
bassplayer.com: A tanulsban s a gyakorlsban nem volt htrnyos az a tnyez hogy balkezes vagy?
Paul Grey: Nem, egyltaln. Akkor kezdtem el tanrhoz jrni amikor a slappingelst elkezdtem gyakorolni, mivel nem tudtam kidolgozni a ritmusos jellegt autodidakta mdon. ppen ezrt leltem egy haverommal Iowban, s nagy buli volt tle tanulni mivel gy tnt mintha tkrbe nznk.
Leginkbb a felszerels beszerzse az ami nehezebb. A hangszerkszt vllalatok akik balkezes modelleket is rulnak, leginkbb olcs s gyenge minsg gitrokat adnak ki a kezk kzl - kivve a Warwickot. Az 1999-es Ozzfestre egy Jackson basszusgitrral mentem ki. Ez volt akkoriban az egyetlen basszusgitr amivel rendelkeztem, s az egsz turn alatt azt hasznltam. Ha tnkrement volna akkor azzal hatalmasat szvok, mivel n voltam az egyetlen balkezes basszer azon a bulin. Ekkoriban elkezdtem rdekldni a Warwick irnt; a hangszereik nagyon szpen kidolgozottak. gy reztem hogy valsznleg k a legutols mrka akiknek az eszbe jutok, de tvedtem, megkerestek s kldtek nekem egy Corvette-t hogy prbljam ki. Nagyon szpen szlt, s vgre egy normlis basszusgitrom volt. Azta is azon jtszom.
bassplayer.com: Rengeteg vita s nyzsgs megy akrl hogy a heavy metal jjszletett s ismt divat szlzgatni. Milyen hatssal van ez rd?
Paul Grey: R vagyok kattanva. Taln vgre eljn a lehetsg hogy basszusszlkkal operlhassak! Azt mr tudom s szerintem tudja mindenki hogy mindkt gitrosunk nagyon tud tekerni. Ennek ellenre olyan irnyba rjuk a dalainkat ahogy mi szeretnnk. Ha egy dal nem kvnja meg a szlzst, akkor nem rakunk bele. Nagyon gy tnt korbban hogy az sszes dal felptse amit hallani lehetett a rockbandktl majdnem ugyanolyan (intro, verse, chorus, verse, chorus, solo, bridge, chorus, in-solo, out-solo). Mi azonban gy ptjk fel a ntkat ahogy neknk tetszik. Van egy pr szl az albumon, de valamilyen oknl fogva nem tartanak minket igazn'tekersnek' .
bassplayer.com: Lehetsges hogy ez a bandtok tetrlis, ltvnyos megnyilvnulsa elleni sznobsg miatt van?
Paul Grey: Valsznleg ez az oka. Megnznek minket s azt gondoljk:'Tbb milli eladott lemezk van s maszkot viselnek, na ezek a fik tuti nem tudnak zenlni'. Ez azonban baromsg, mindannyian jl rtnk a hangszernkhz. Azrt vagyunk hogy j bulikat csinljunk egy csom fiatalnak s jl rezzk magunkat, nekem csak ez szmt.